Sightseeing, Part 1 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van pixelas - WaarBenJij.nu Sightseeing, Part 1 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van pixelas - WaarBenJij.nu

Sightseeing, Part 1

Door: Albert

26 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Page

Hey allemaal,

Na de eerste update, hier meteen eentje erachteraan, dit keer een samenvatting van de afgelopen paar dagen :).
We beginnen bij 23 oktober, weer een dag rijden. Wwe waren allemaal best wel moe van de autotocht van de dag ervoor, dat we best wel blij waren dat we tot 12 uur uit konden checken. We zijn dan ook niet al te vroeg vertrokken.

Het was wederom een lange rit (iets van 5 uur). En ondanks dat je de hele tijd rustig kan zitten en naar buiten staren, een boek lezen of een blog typen zoals ik nu doe, wordt je best wel moe van een hele dag in de auto zitten. Daarnaast valt er niet veel interessants te vertellen over deze dagen.

Één ding was nog wel best wel opvallend, toen we in Vegas instapten was het een lekkere temperatuur, het leek erop dat het weer zo’n 20 graden ging worden. Maar toen we uitstapten in Flagstaff was het opeens nog maar iets van 10 graden...

In Flagstaff hebben we in de Ramada overnacht, dit is een soort inn. Er zat ook een ontbijt bij ons verblijf inbegrepen, wat best wel makkelijk is, dan hoef je niet meer op zoek naar een tentje waar je ontbijt kan halen.

Nu ik het toch over eten heb, in Amerika is het heel gewoon om uit eten te gaan, er zijn dan ook heel veel fastfood tentjes. Restaurantjes waar je een degelijke maaltijd kan krijgen zijn er ook, maar dat is wel wat meer zoeken, helemaal als je het betaalbaar wil houden. Tot zover de intermezzo over eten ;).

24 oktober, tijd om naar de Grand Canyon te gaan. Het opstarten 's ochtends gaat niet zo snel, voor we goed en wel onderweg zijn naar de Grand Canyon is het al kwart voor 10. Ongeveer anderhalf uur later komen we aan bij het IMAX theater bij de Grand Canyon waar je een film kan kijken over de ontdekking van de Grand Canyon. De film duurde iets meer dan een half uur en was best tof.

Na de film is het tijd voor de Grand Canyon zelf. Hier hebben we met de auto een stuk heen (en daarna terug) gereden langs de canyon waarbij we bij veel uitzichtpunten zijn gestopt. Bij een van de uitzichtpunten zijn we ook nog een stukje afgedaald de Grand Canyon in, alleen waren we vergeten onze tas met water mee te nemen, dus zijn we maar niet te ver gegaan... Omdat het bijna niet bewolkt was, leek het leuk om een mooi uitzichtpunt te zoeken om een paar mooie foto’s van de zonsondergang te maken. Helaas waren voor die tijd alle drie! De accu’s voor mijn fototoestel leeg en schoven er een kwartier voor de zonsondergang allemaal wolken voor... Het eerste probleem was niet heel groot, want Steven heeft ook een goede camera bij zich, dus gelukkig hoefden we nog niet over te gaan op de camera van onze mobiele telefoon.
De rest van de dag hebben we besteed aan terugrijden naar Ramada en relaxen.

En zo was het zo weer de volgende dag (vandaag). We zijn nu op de terugweg van Monument Valley naar Page, waar we gaan overnachten in het Best Western ArizonaInn. In het begin dacht ik dat Monument Valley niet zo tof zou zijn als de Grand Canyon, maar eigenlijk is het best wel heel tof. Omdat het daar zo groot is moet je met een auto rondrijden om de leuke punten te kunnen zien en omdat de wegen daar onverhard zijn en vol kuilen zitten hebben we een guided tour in een 4x4 gedaan.
Onze guide kwam net van High School af (dan ben je dus 16 of 17 oid) en reed daar ook naar, maar dat was helemaal niet erg, een beetje rondraggen over onverharde paden is best tof. Hij wist ook nog heel wat te vertellen over de verschillende rotsen (namen etc.) en over de rest van de natuur en het reservaat, dus dat maakte dat het wel heel tof was. Dit keer was de accu van m’n camera gelukkig niet leeg, dus als het internet een beetje meewerkt ga ik heel veel foto’s online zetten.
Als je daar de link voor wilt, moet je even mailen, de foto’s worden namelijk niet publiek beschikbaar.

Tot zover de update over de afgelopen dagen, de aankomende dagen staat dit op het programma:
26-10: Glen & Bryce Canyon, slapen in Cedar City – Crystal Inn
27-10: Zion National Park, Las Vegas – Stratosphere Hotel (die met die gigantische toren)
28-10, 29-10, 30-10:Las Vegas
31-10: Halloween @ Las Vegas

• 26 Oktober 2010 - 16:23

Ine Meijer:

Het gaat goed met jullie, dat had ik al wel gehoord en nu ook gelezen. Volgens Ronald moeten we NU gaan sparen om ook naar de U.S.A. te gaan. Dan moeten jullie zorgen niet te veel geld te verspelen in Las Vegas. (winnen mag natuurlijk)
    Aangezien Ronald geen foto's maakt hou ik me aanbevolen voor de link daarnaar toe !
    Nog veel plezier en een goede reis !
    Groeten uit Rijssen !!